söndag 18 september 2011

Mycket rörelse idag fast det skulle bli en lugn dag



Så vaknade vi och hann med en frukost tillsammans innan Tobbe skulle iväg och jobba klockan 9.00. Så kom Adam förbi och undrade vad vi gjort hela morgonen och jag funderade på vad vi kunde ha hunnit med när klockan bara är 9.10 på förmiddagen.
















































Tanken var loppis på förmiddagen och sen ta det lugnt och leka lite i regnet på eftermiddagen. Men det regnade lite väl mycket för loppis. Så det blev avbokat. Så tiggde Adam om att åka till marieberg. Och jag slog ihop två och två. Ensam med barnen en hel dag. Det regnar. Jag känner mig ganska hängig och trött. Ja då är väl mariberg ett tillfälle att fördriva tiden på. Så det blev att ge alla små och stora barn mat sen försöka få Matilda och Kajsa att sova middag så jag skulle få en ensam stund med Isfolket och en härlig kopp kaffe innan förberedelsen inför shopping. Fick i mig världens bästa mellanmål också. Blåbär med keso och en kopp kaffe. Absolut världens godaste mellanmål.
















Så blev det en tur till toys r us först. Inget inhandlat men en massa "bara titta saker". Så lyckades jag lura med alla till lite klädaffärer inne i marieberg och de följde så snällt med. Duktiga barn och stora barn. Hittade ett par byxor men det var också det enda som inhandlades. Sen blev det ett stop på fik såklart. Kopp te till mig och varm choklad till Adam. Barnen ville ha festis och jag kände mig nöjd med det.
































Så kom vi hem och det blev kvällsmat. Efter maten blev det sen pyssel med barnen.

































De ville absolut att vi skulle pyssla så då fick det bli en...


































prinsessa!


Nöjd... trött... ska sova nu!!!

Inga kommentarer: