lördag 3 september 2011

loppis, bad och pizza

vilken dag vi har haft. Helt underbar!

Förmiddagen spenderades på loppis som sagt. Barnen är fortfarande helt saliga över det fynd vi gjort och har sprungit hem för att hinna leka med allt nytt. Adam gjorde oss sällskap hela morgonen och fram till på eftermiddagen när Tobbe kom hem från golfen. Då packade vi våra väskor och åkte och badade i gustavsvik. Men hjälp vad de är galna i vattnet! Kajsa blir som en ål så fort vi kommer dit och hon ska kasta sig i, över och under vattnet. Timmar håller hon igång utan någon paus och leendet sträcker sig ända upp till ögonen. Så himla underbart! Matilda hade ont idag. Och jag lider så sjukt med henne. Hon säger liksom ingenting. Men jag ser att hon lider. När hon ska hämta nåt från golvet så böjer hon knäna och beter sig som en stel 90-åring. När hon ska gå i trappor måste hon hålla mig i handen som stöd och hon går gärna inte för mycket. Lilla gumman.

Så tänkte jag att badet skulle mjuka upp henne lite och få henne att tämja lite på den stela ryggen. Jag vet inte om det blev bättre eller sämre men efter 45 minuter i badet började hon längta hem. Hon som alltid älskat vatten! Men hon hade antagligen ont. Och det gick kanske bra att kämpa emot en stund men inte för länge. Lilla söta gumman.

I alla fall. Numera kan vi släppa båda barnen i bassängen och tro det eller ej, Matilda kan simma! Hon simmar till oss och tar sig runt och fram och bak och ner och upp. Kajsa kör sina grodsim men oj vad snabb även hon blivit i vattnet! Oj vad fort det går framåt! Det är så kul att se att de gillar vatten och vågar ge sig på utmaningar. Med stark vilja kommer man långt i livet.

Så tog vi en tripp till Pizza Hut innan bilen styrde mot vretgatan. Tobbe njöt av en stor stark och jag njöt av tillvaron. Barnen var helt fantastiska fast de var vrålhungriga och trötta. De är lika beroende av mattider som jag är. Får vi inte mat innan 18.00 blir vi alla tjuriga. Förutom Tobbe som kan hålla sig ifrån mat i flera timmar.

Nu är det dags för mig och barnen sova. Jag har gått upp 5.30 nästan hela veckan och jag känner det i mitt huvud.

...

Inga kommentarer: