måndag 14 februari 2011

Trångt i våra sängar

Fick en vag känsla i morse av att jag sagt något till Kajsa i natt utan att vara medveten om det.

Det är väldigt trångt i våra sängar på nätterna. Det börjar bra med bara Matilda och mig. Då kan vi bre ut oss precis som vi vill. Sen kommer Tobbe framåt midnatt och kryper ner. Han sätter alltid på tv:n och jag muttrar åt honom att stänga av tv:n. Då börjar det bli lite krig om täcket. Sen kommer Kajsa. Och då blir det problem. Kajsa ligger längst ut och när hon kommer finns det sällan någon plats kvar så då får jag kramphålla henne hela natten för att hon inte ska ramla ner från sängen. Och hon rullar runt och fram och bak och upp och ner. Det är nog vid en av de här tillfällena som jag antagligen sagt något till henne i natt som fått henne att bli jätteledsen men tyvärr minns jag inte vad. Jag kommer bara ihåg att hon började snyfta och sen gråta och sen somna. Stackars tjej. Det var ju inte meningen. Jag pratade antagligen i sömnen.

Nu är det ny dag och ny vecka. Veckan inleds med lite stress inför slutuppgiften som startar idag och ska lämnas in nästa fredag. Jag har beslutat vad ja ska skriva om, nu är det bara att börja skriva om det också :)

Inga kommentarer: