onsdag 23 februari 2011

dagen igår

Igår var vi på sagostund i kumla bibliotek på förmiddagen. Mycket uppskattat äventyr för barnen. Hon som leder sagostunden -Lisbeth- är helt fantastiskt bra och får barnen att (nästan) sitta stilla i en halvtimma. Igår var det tyvärr lite för mycket folk bara. Jag räknade hur många vi var och ungefär 89 barn och vuxna fick jag det till. Om man då tänker att vi var i ett rum som var kanske 30 kvm så förstår ni att det var trångt!

















Sen åkte vi hem och barnen skulle sova lite och äta mat. Jag passade på att plugga som faktiskt var det jag skulle göra hela dagen. Men jag är klar med min uppsats som ska lämnas in imorgon och jag har läst ut en bok som ska läsas klart om en vecka så jag känner mig väldigt lugn.
Efter sömnen så åkte vi iväg till teater i hallsbergs bibliotek. Där är jag och Kajsa stammisar, vi går dit varje måndag och tisdag när Matilda är på gympa/dans. De är så himla trevliga där och tillmötesgående. De bryr sig verkligen. Teatern var fantastisk och om man bortser från ett barn som skrek pappa genom halva scenen och förstörde för dem andra så var hon som höll i teatern fantastisk!


När vi kom hem kom Wilmer och Ann-Sofie på besök. Lite lek och lite bus senare åkte hon och jag iväg och tränade. Så himla skönt!


















...jaha och sen var det kväller då!

Inga kommentarer: