söndag 6 februari 2011

lite dagen efter idag.

Dom plockar fram och jag plockar bort. Det är ett evighetsmakeri med städning här hemma.

Idag är det en dagen efter dag hela dagen. Igår hade jag och två kompisar till en pysseldag som började vid 14.00 och höll på till 22.30 tror jag hon var. Jag känner mig väldigt mycket dagen efter. Dricker en massa vatten och äter en massa kakor och kan bara tänka på mat, mat, mat hela tiden. Men å vad roligt jag hade igår. Det är lättsamt att vara med dem här två tjejerna. Jag säger ofta dumma saker och gör ofta bort mig men det känns som de accepterar det.

Idag skulle vi iväg och bowla med Camilla och hennes
familj men den minsta i familjen blev sjuk så hon fick hålla sig hemma. Tänkte att killarna skulle få en stund för sig själva då med bara de äldsta barnen. Kan vara kul att ses lite utan respektive också. Så jag passade på att plugga lite och städa här hemma innan Kajsa vaknade och ekorre-hjulet var i snurrning igen.

Förresten har Matilda tappat bort en leksak, lilla sjöjungfrun och hennes pojkvän prins Erik. Hon gråter och tjurar efter den hela tiden och jag letar och letar. Den är ju så liten och barnen får ofta för sig att gömma leksaker bakom saker eller under eller bädda in dem i nåt. Inte kommer de ihåg det efteråt så de är ju inte så mycket till hjälp som sakletare.

Imorgon är det måndag och skola hela veckan. Och jag kom nyss på mig att jag längtar till imorgon. Återigen sitta i en föreläsningssal tillsammans med andra kloka människor. Få diskutera ämnen som berör och få mera kunskap att ta till mig. Hur ska jag klara mig utan skolan när jag är färdig?

Nehep, nu väntar maten. Pasta med sojabönor. Får se vad barn
en tycker om min favoritmat :)













Inga kommentarer: