fredag 18 februari 2011

mötesplatsen ICA

Jaha med en finne på näsan och en i pannan ska jag imorgon ha återträff med några tjejer ifrån grundskolan. De har jag inte sett på kanske 20 år så tanken inför återträffen var att jag skulle komma ursnygg i nya fina kläder med det perfekta utseendet. Det känns som verkligheten sprungit ikapp mig :)

Nyss hemkommen från ICA Maxi som idag tog 2 timmar och 15 minuter. Bara där inne, inte resan medräknad. Det tror jag var rekordet hittintills. Klockan hann bli lagom middagsdags när vi kom hem. Men så sprang jag på så mycket folk som jag inte sett på jättelänge bland annat en släkting till Tobbe som jag gillar skarpt. Hon är så lätt att prata med :) Men det roligaste mötet var när jag träffade på två invandrare som haffade tag i mina barn och ville prata med dem. De kom till sverige för 7 månader sen och ville så gärna lära sig svenska. De sa att läras sig genom barn var det bästa sättet :) Haha jag skrattade så gott åt dem. Så himla roliga och trevliga. De var dotter och mamma och de verkade vara så himla lyckliga över allt. Vi diskuterade nyss i skolan om tvångsäktenskap och misshandel och så vidare vilket har gjort att jag mått så dåligt på sistone när jag tänker att allt utanför mitt hem och trygga sverige är så hemskt. Men så möter jag dem här två kvinnorna och blir så glad. Inte vet jag de gått igenom men oj vad de var lyckliga :)

Så nu är det dags för undanplock så vi alla fall kommer in i köket sen är det mys pys som gäller :)


Inga kommentarer: