onsdag 9 februari 2011

idag plugg. Imorgon tandläkaren

Idag var det skola hela dagen. Sen bad jag familjen ta tåget in till Örebro för att möta upp mig så vi kunde åka till biltema tillsammans. Jag har inte varit där på några år och de har så himla roliga saker där. Jag har länge velat köpt en scrapping-väska som där kostar 190 :- men som i en scrapping-butik kostar ungefär 500 :- Så det var verkligen värt att åka dit bara för den saken. Sen blev det lite smått och gott till hela familjen men slutsumman blev billigare än att åka och handla på ICA. Det positiva är att vi inte äter upp sakerna på en vecka.

Nu ska jag plugga lite en kort stund och sen krypa ner i säng med Matilda. Jag brukar avverka ungefär 3 böcker för båda barnen varje dag men idag har jag inte hunnit med någon så det blir att avverka dem alla tre innan Matilda och jag somnar.

... Och förresten, i morgon ska jag till tandläkaren klockan 7.10. Visste inte ens att de hade öppet så tidigt. Jag frågade Matilda om hon ville följa med mig i morgon för hon pratar så mycket om tandläkaren och undrar och frågar. Tänkte det kunde vara kul för henne och följa med samtidigt är jag lite tveksam om jag får ta med henne och om det kanske kan skrämma henne med alla maskiner som finns där. Jag tror ändå jag väljer att ta med henne för att visa vad som händer där inne.

Sen är det bara att köra racerbil in till Örebro och plugga till 16.00. I morgon är det lång dag och den känns extra lång när jag vet att min familj sitter hemma, lediga och väntar. Helst skulle jag vilja hitta på något roligt med dem istället.

Inga kommentarer: