tisdag 23 november 2010

julstressen

Det är svårt att tacka nej till jobb när de ringer enskilt till mig och vill att just JAG ska komma och jobba hos dem. De vet vad de ska säga för att jag ska säga ja :) Hade egentligen inte tid att jobba idag men som sagt, det blev ett ja i alla fall.

Det känns stressigt just nu och det är mest för att jag inte har ordning på saker och ting. B-uppsatsen hänger över mig som ett orosmoln och sen är det julen också. Fortfarande 19 personer att köpa present till och jag är färdig med Tobbe men resten kvar. Det jobbigaste är att den extremt utförliga julklappslistan som jag bearbetat under ett helt år försvunnit i samband med att datorn gick sönder. Om inte det hade hänt hade det varit ok just nu. Vi skulle behöva sätta oss ner och skriva en lista tillsammans jag ocj Tobbe men honom har jag inte sett på många dagar och desto mindre hunnit prata med. Han jobbar, jag jobbar och sen är det skola. Vi möts i hallen eller i bilen på väg hem/bort. Jag prioriterar så starkt att Matilda och Kajsa ska få vara med oss, antingen pappa eller mig så starkt så därför har vi lagt upp schemat så vi ska kunna vara hemma med dem den mesta tiden. De som får ta stryk av schemat är jag och Tobbe tyvärr.

En otroligt rolig kommentar som Matilda sa förut:

-Men Matilda, varför är du så arg för?
-Jag är arg på min skugga!! Varför följer den efter mig hela tiden för??? Jag vill vara ifred!!!" Skriker hon ut och springer iväg och slänger igen dörren. Underbara unge :)

Inga kommentarer: