torsdag 2 december 2010

Firande av första advent


Våran Kajsa sover i tvättstugan som de flesta redan vet om. Inte på grund av platsbrist, nej två rum står tomma så hon får lugnt plats någon annanstans. Hon sover där för hon har brestämt sig att det är den ändå platsen som hon i lugn och ro kan sova hela natten. Ok, man accepterar det mesta när det gäller några extra minuter sömn. Familjen är vana vid att hon sover där så för oss är det inget konstigt längre :) Matilda var arg på mig förut för att hon ville att jag skulle hämta hennes strumpa. Då frågade jag var den var. Men, inne i Kajsas sovrum såklart! Skrek hon ut. Tydligen har tvättstugan nu blivit Kajsas sovrum. Stackars barn.
Annars är det kallt. Men med nyheter om att jorden håller på att brinna upp kanske den här kylan kan kyla ner några delar av planeten i alla fall i några veckor till.

Syrrans son fyller idag och på söndag ska vi åka och gratta honom. Jag har märkt att de har baskilusker i Östgöta trakten så jag tänkte ta med mig munskyddet dit. Utifall att. För vem har tid att vara sjuk nu?

I helgen var jag och barnen och firade första advent hos pappa med familj. Mysig stämning och mysigt sällskap. Helgen gick snabbt förbi och det kändes som jag nyss kom när det var dags att åka hem. Lite bilder från helgen:


Inga kommentarer: