fredag 5 november 2010

... och så är datorn tillbaka på service igen. Teknik =krångel.

Fredag idag. Sitter och myser hemma lite innan barnen vaknar. Sen ska vi ut till lekparken med några vänner. Vad vore livet utan vänner. Vad tomt det skulle vara. Tobbe jobbar eftermiddag 15-21 så det blir ensamtid med barnen hela dagen. Men jag är nöjd över att han och jag faktiskt hinner ses mer än många andra familjer. Det är en väldigt bra tillvaro när jag studerar och han jobbar obekväm. Vi hinner ses mycket men pengarna tryter. Fast det jobbigaste är Tobbes hälsa, han sliter ut sig mer och mer och det märks så väl. Ofta orkar han inte vara vaken en hel dag numera för att han är så van vid att gå och lägga sig på eftermiddagen för att sen jobba natt. Han har svårt att sova på natten för att han är van vid att vara vaken och när han ska jobba dag har han nyss somnat. Tiderna blir knas och maten densamma. Hoppas på att han kommer hitta en tjänst som innebär dagtid för honom så jag får tillbaka min glada spralliga energifyllda sambo som han tidigare var.

Inga kommentarer: