söndag 14 november 2010

söndag igen. Var inte så länge sen det var söndag..

Det är ju faktiskt söndag idag fast när jag vaknade trodde jag att det var måndag. Så stressad blev jag i tio minuter tills jag insåg att det var onödigt. En söndag ska man inte stressa på!

Igår var vi på lek och buslandet hela familjen. Kameran låg så snyggt i hallen hemma men där stannade den kvar tyvärr. Jag tog med mig en förkylning hem i alla fall. Alltid något.

Idag väntas firande av fars dag. Det tråkiga med att fira mina barns far på fars dag är att det inte är mycket som uppskattas. Prylar vill han inte ha och choklad eller annat är han inte mycket för. Det som han skulle vilja ha mest är egen tid och det gav jag honom förra året men då tyckte han det bara var en nödlösning. Det bästa är ju att ge något som mina barn själva tillverkat men med tanke på deras ålder så blir det antingen en pärlplatta eller en teckning. Båda sakerna har han redan fått många gånger om. Han är svår. Men min pappa är desto lättare. Inte så krävande liksom. Uppskattar ett samtal lika mycket som jag gör till skillnad från Tobbe som mest bara skulle bli förvånad om jag skulle ringa honom. :)

Sen måste det handlas mat. Hämta mat, äta mat, ut med maten. Tänk om man kunde slippa den tunga posten, då skulle vi faktiskt vara rätt rika just nu. Ungefär 6000 i genomsnitt lägger vi ner varje månad på mat, det skulle vara kul att kunna spara den summan istället.

Sen är det kväll. Och Tobbe ska jobba klockan 18-07. Vill så gärna att han kan skaffa ett dagtidsjobb så vi får bra rutiner i livet. Trots att det kommer bli 3000 mindre i månaden i lön är det värt det. Då får jag i alla fall sova ihop med honom varje natt.

Inga kommentarer: