torsdag 22 december 2011

Godmorgon!

Här blev jag väckt klockan 5.15 av en Matilda som undrade när sjutton morgonen var egentligen? Vänta tills klockan står på 6 sa jag och varje gång det kom upp en sex:a på digitalklockan blev jag väckt och påmind om att det var dags att gå upp.

Normalt sett blir jag väckt exakt 6.05 varje dag. Alltid samma tid och alltid av samma tjej: Matilda. Men idag var det lite för tidigt!

Så har vi hunnit avverkat en del också. Jag hann avsluta del nummer 36 av isfolkets samling. 45 böcker totalt och slutet börjar närma sig... så blev det lite städ och lite tvätt och lite frukost och lite lek med teater och dockor. Nu är adventskalendern avslutad för morgonen och dagen kan börja på riktigt!








Idag ska vi avverka fem saker på Kajsas fingrar:
  1. Klippa håret på 3 av 4 i familjen
  2. handla mat
  3. åka pulka i snön (finns det någon kvar?)
  4. få besök av farmor och farfar (eller Benny och Vivianne, det är ju min blogg ju...). Sen väntas det BARNVAKT! :)
  5. äta mat

Så kommer väl den här dagen gå lika fort som igår men vad sjutton, det står ju nästan bara roliga saker på listan så klart att dagen kommer gå fort :)

....

Inga kommentarer: