fredag 16 december 2011

Godmorgon igen...

nämen vad svårt det ska vara att vara effektiv i dag då. Barnen är precis skjutsade till förskolan. Jag har massor att läsa innan de snart ska hämtas igen. Å så bara måste jag läsa igenom de dagliga bloggarna som jag följer.

En blogg jag följer och som jag verkligen gillar ska få barn inom några dagar. Jag vill inte nämna vilken för jag vet inte vad hon tycker om att jag skriver om henne här.

Iaf. Hon ska bli igångsatt på torsdag. Och när hon var inne igår var hon redan öppen 1 cm... mmm så det kan ju absolut komma lite innan. Det roliga var hur hon fortsatte inlägget:
... Ja, vi har ju en hel lista kvar med julklappar som måste köpas och om jag nu ska föda snart, kanske innan natten så var vi tvugna att åka iväg till leksaksaffären innan för att hinna köpa alla julklappar innan jag måste åka in och föda...


... men vänta nu... vad gjorde jag när jag började få värkar? Ojojoj, jo världen den stod stilla och jag sket fullständigt i om jag hade en massa tvätt som skulle tvättas innan eller om maten måste lagas. Jag skulle föda barn och då skulle jag minsann inte göra något annat än att föda barn. Så fortsätter hon med att:

... å så kom vi hem med alla julklappar och jag passade på att dammsuga och tvätta innan det blev för tätt mellan värkarna...


men hallå.... städa? tvätta? Är hon galen?? Gå och lägg dig kvinna och se till att koncentrera dig på att du ska föda för guds skull!

Haha lite olika världar. Och hur man reagerar...

...

Inga kommentarer: