torsdag 1 december 2011

En liten kamp här hemma...

Som i alla förhållanden finns det saker den ena skulle vilja ändra på den andre. I vardagen är det så lätt att se små fel hos den andre och en evig kamp om att ändra sin sambo sker.

Tobbe har en felinställning i hans hjärna som jag skulle vilja ta bort. När han kommer hem väljer han att ta av sig skorna mitt framför dörren, vilket gör att barnen och jag får hoppa över skorna varje gång vi går in. Till råga på allt kan jag inte heller öppna garderoben vilket gör att jag får börjar med att ställa upp hans skor innan jag kan ta tag i mina egna och barnens. Hans jacka hänger han alltid på kroken på sidan trots att den kroken endast är till för blöta kläder som ska torka. Om jackan hänger där når jag inte vantar eller mössor så innan jag klär på mina barn och mig själv får jag börja med att hänga in hans jacka.

En procedur som sker varje dag, många gånger varje dag. Och som påpekas varje dag också. Och han lovar att ställa in skorna men likaså står dem där när jag kommer hem.

Ett vardagsproblem som är ytterst lite men som sagt, det pågår en kamp mellan Tobbe och mig just nu... mest en kamp från mitt håll men skam den som ger sig.

Så nu tänkte jag inleda med ett annat tillvägagångsätt. Jag väljer att inte hänga in hans jacka eller skor utan istället lägga dem mitt i hallen på matten. DET kommer få honom att hänga in sina kläder :)





När ett förhållande inte har större problem än så här är förhållandet i sig ganska bra. Och det är väldigt bra mellan oss. VÄLDIGT bra faktiskt. Så då måste jag ju hitta fel i honom också. Jag kan ju inte leva helt nöjd, det måste ju finnas saker att klaga på också :)

...

Inga kommentarer: