tisdag 21 juni 2011

Vad var det med Kajsa inatt???

Inte ville hon sova inte... och jag ville sova.. men inte lyssnade hon på mig inte. Jag och Tobbe skulle för en gång skull sätta på en film och se ihop. Senast vi gjorde det var... ja du... i vintras tror jag, eller innan vintern. Så hann vi se 20 minuter innan Kajsa började skrika. Hon brukar ju aldrig vakna numera. Och så gnällde hon till lagom mycket för att vi skulle behöva rusa in och lugna henne. Sen såg hon till att vi fick springa så 5 gånger innan jag gav upp och la mig med henne. Men inte sjutton skulle hon sova då. Så jag fick ringa in Tobbe från garaget och så fick han ta över. Jäklar vad nöjd hon vart då.

Vissa nätter är knasiga. Vissa dagar med.

Jag var inne på WWF igår (Världsnaturfonden) och läste lite. Det är svårt att må bra efter att man läst lite där inne. Det är svårt att hålla humöret uppe. Och jag får en klump i magen och undrar när jorden ska strejka och lägga av. När kontakten ska dras ur och jorden inte orkar snurra längre. Jag hatar att känna hopplöshet. Men här verkar det inte finnas någon lösning. "Ge 100 kr i månaden som bidrag för att rädda Östersjön" Jag ger redan 100 kr. Det har jag gjort i många många år. Men att ge bidrag känns hopplöst det med. Jag vill bidra på riktigt. Jag vill kunna rädda jorden från all smuts.

Inga kommentarer: