söndag 12 juni 2011

besök och fika

I veckan har det varit mycket besök och vi har åkt runt och fikat lite hos folk. Eller jag och barnen, tobbe har mest jobbat :)

Här är det lek hemma hos Camilla med hennes underbara barn. Jag fick en tankeställare en gång när vi skulle ha fredagsmys och jag frågade barnen efter några dagar vad de tyckte var bäst med fredagsmyset. Då kunde de återberätta allting i princip, att vi kollade på film, att hela familjen var samlade och att mamma och pappa satt och tittade med dem. Ingenstans i berättelsen nämndes att de fick äta godis och dricka saft. Det som jag trodde var de viktigaste. Så efter det tänkte jag att det kanske inte var s viktigt att alltid ha godis på fredagsmyset. Det kanske mera skulle innebära att mysa hela familjen tillsammans... Varför jag berättar det nu är för att när jag skulle skriva om besöket hos Ludde så tänkte jag nämna vad det bjöds på. Trots att det inte var detta jag mest kom ihåg från besöket. Det jag istället kommer ihåg är det mysiga pratet vi hade Camilla och jag, hur avslappnad och lugn jag var och hur jag kände att jag kunde vara mig själv. Tack för det vännen!




Inga kommentarer: