måndag 20 juni 2011

Astrid Lindgrens värld

Vi har varit på semester till Astrid Lindgrens värld. Och just nu känns det som den semestern var lika underbar som Paris resan vi gjorde nyss. Jäklar vad barnen njöt! Och vi med fast det vet jag inte om det berodde på febern vi gick runt med eller om stämningen gjorde oss konstiga :)

Så mycket kunde ha gått fel på den resan. Det är nästan komiskt att tänka på det så här efteråt.

Minns inte allt men två dagar innan tror jag det var så insjuknade Kajsa i hög feber och snor. Dagen efter var det Matildas tur men hon fick en lindrig variant. För att nämna det först så bokade vi utan återbetalnings-skydd. Dagen innan vi skulle åka så insjuknade jag. Å jisses vad jag var dålig! På morgonen sprängde huvudet på mig och sen gick jag i en dimma hela dagen. 38.7 hade jag i temp. Jag tror jag aldrig haft så hög temp förut. Tobbe skulle på kurs på kvällen och jag skulle packa. Inte sjutton vet jag vad det blev av den packningen. på något sett lyckades jag koka ägg till barnen med en smörgås till och en massa majs som förrätt. Lägga allt som skulle med till Astrid Lindgren på köksbordet så Tobbe skulle få lägga i väska när han kom hem och sedan tappade jag upp ett bad till mig själv och nästan somnade i badet. Jag vaknade av att Kajsa kom in och sa att hon brände sig på vattnet. Det måste ha varit varmt.

Så skulle Tobbe fortsätta att glasa in altanen på dagen och lyckades skära sig i tummen riktigt djupt så jag tror det kanske behövde sys till och med. Och så glömde jag ladda kameran innan vi åkte så den lös tomt batteri på när vi kom fram. Och så blev Tobbe sjuk dagen vi skulle åka. Jäklar vad allting kunde gått dåligt. Men med en alvedon, en Ipren och en halstablett i munnen genomgick vi resan med ett litet leende på läpparna. För det gick inte att inte ha roligt där nere. Och febern var borta när vi skulle åka och då var det bara lite snor kvar men det fick rinna :)

Det kändes så himla bra att vi var där i två dagar. Första dagen spenderade vi i lugn takt och upplevde stället. Andra dagen såg vi till att se alla teatrar och träffa dem karaktärer som barnen såg mest fram emot att se. Sen var det premiär för Mattis-borgen och jäklar vad mycket folk det var där! Barnen var glada och vi var nöjda och vi vill så gärna tillbaka dit igen!

Inga kommentarer: