onsdag 22 juni 2011

födelsedagsfirande




Idag fyller Kajsa 3 år! Det har varit ett stort firande hela dagen och hon verkade mer än nöjd :) På förmiddagen blev det förskola för barnen en snabbis mellan 9-12. Jag trodde Tobbe skulle sova längre men han vaknade innan 12 så då blev det en snabb visit på förskolan. Där sjöng de för henne och hon fick välja en present. Sen hem och packa för jag och barnen skulle på utflykt in till örebro. Tobbe jobbar så vi fick fira utan honom tyvärr. Kajsa fick bestämma dagen så det blev buss in till örebro. Sen skulle vi kolla i leksaksaffären och sen fika. Det blev en hel del bus och skoj och lite för mycket fika. Kajsa kunde inte somna för hon var alldeles uppspelt av allt så för första gången sen hon kom ut ur min mage har hon inte sovit på hela dagen. Konstigt nog har Matilda varit tröttare än Kajsa.

Väl hemma kunde vi prata med Timbastian genom Skype så han fick sjöngs för Kajsa. Det har varit ett problem sen syrran och jag fick barn att det har blivit så svårt att prata i telefon. Alltid är det något barn som vill ha uppmärksamhet eller så håller man själv på att roa barn och blir då distraherad. Att skypa med dem har jag inte tänkt på och tyckte det funkade alldeles utmärkt! Då kunde ju barnen vara med i samtalet och de var också nöjda.

Nu ska jag vänta in min sambo och passa på att sy ihop några påslakan så länge. Det finns två affärer jag älskar inne i stan, den ena är Åhlens och den andre är myrorna. Myrorna ligger nog på topp och jag hittar alltid en massa fynd där. Idag handlade jag en massa koppar och porslin för en billig peng som barnen ska få ha och leka med i sitt mini-kök som dem har. Sen fyndade jag en stereo med både kassett, cd, radio och USB på. Två separata högtalare var med också. Tänkte jag skulle installera den i vårat nya uterum.

1 kommentar:

Carro sa...

Antar att Kajsa ligger och sover nu, men du får hälsa henne GRATTIS från oss imorgon! och en grattiskram från Wille