torsdag 16 juni 2011

Lek och bus igår


Igår var en lekdag för hela familjen. Vi väntade besök på förmiddagen och vad som är typiskt Tobbe är att han ska vara så sjukt noga jämt innan vi får besök. Det ska snickras in i det sista och allt ska se liksom perfekt ut. Han vill så gärna visa upp det han gjort och då ska det vara färdigt... eller halvfärdigt som det mesta är just nu här hemma. Så panel skulle upp, heltäckningsmatta skulle läggas dit och jag vet inte alls vad han gjorde mera. Jag och barnen drog till ICA och handlade jordgubbar.

Så kom då Camilla med hela familjen och barnen lös upp av lycka för jäklar vad de gillar att leka med Ludde. Eller Kajsa vet jag inte vad hon tycker, hon skriker för det mesta när det kommer folk till oss men Matilda hon njöt :)




















Så efter en massa mat och en massa prat yttrade Tobbe sig att han skulle iväg och spela golf. Golf är tydligen inte lika roligt ensam så han lyckades få med sig Robert att spela. Då passade jag på att låna Ludde en stund och skicka hem Camilla med Lova så hon kanske kunde andas ut en liten stund.

Jag, Matilda, Kajsa och Ludde tog en promenad till lekparken. -Är vi aldrig framme? Fick jag höra av Ludde när vi gått 10 steg från trädgården :) . Jag njuter av varje steg han vågar ta och trotsa och säga emot mig för då vet jag att han känner sig bekväm nog att vara sig själv.



Här skulle dem på uppdrag Matilda och Ludde. De skulle leta efter bajs. Helst skulle det vara svart bajs. Vet inte om de lyckades :)



















Efter en ost-smörgås och lite mjölk undrade Ludde om jag hade kakor med mig. Vilken tur att jag hade det, han vet hur en riktig picknick ska gå till! Så först blev det smörgås, sen kex med festis.


















Matilda ville att jag skulle ta bort solen för det gjorde ont i ögonen.


















...

Inga kommentarer: