torsdag 24 februari 2011

tiden prioriteras olika.

jaha dagens skola avklarad och det var inte så svårt. De här två dagarna har varit slappa och sköna och det är skönt med sådana dagar också ibland.

Ska strax iväg och hämta barnen men de sitter och äter mat nu. Personalen vill helst inte att man kommer mellan elva och tolv för att inte störa under maten och det har jag full förståelse för. Då kanske jag hinner fixa lite mat innan det blir full rulle igen.

Annars ser dagens schema ganska bra ut. Efter att jag hämtat barnen ska jag hämta ut min specialmat på apoteket, posta lite brev och sen gå ut igen i det vackra vädret.
Mina dagar är så underbara mest för att jag får välja själv hur dagarna ska se ut. Nu har jag valt att plugga snabbt i tre timmar för att sen bli ledig resten av dagen och vem kan unna sig det egentligen? Det finns ett program på bolibompa som heter Nasse. Det är en dum (vet inte vilket djur det är) som går runt och utforskar saker som är så naturliga för oss men som han inte vet vad det är för något. En gång hittar han en klocka och lång historia kort säger en smart kille till honom: -tiden är något som alla har lika mycket av, skillnaden är vad man gör av den. Och det stämmer så himla bra. Vart vill jag lägga tiden? Vill jag lägga den på hemmet för att få ett fint och städat hem? Eller vill jag lägga den på mig själv för att hinna med träning, manikyr eller fina naglar? Eller vill jag lägga dem på mina barn för att hinna umgås med dem och bygga upp en trevlig vardag med dem innan det blir försent? Vad man väljer är helt upp till en själv och jag antar att en kombination av allt detta är bäst. Jag har prioriterat bort städningen mer och mer för den tiden känns mest oviktig. Att plocka undan saker från golvet är en självklar sak men att ha dammfritt överallt är för mig oviktigt.

Nåväl. Lite matlagning på det här så är timmen slagen sen :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gillar din tids-prioritering! =D

maria sa...

:) Tack tack :)