söndag 13 februari 2011

barnvakt och renovering


Idag har vi hunnit med en del men ingenting på listan men ändock :)Jag provade att baka ett bröd från Leilas kokbok men usch, den var inte god! Väldigt enkel att göra men smakade inte bra :(

Sen skulle familjen till Bauhaus för att köpa lampor till dockhuset och en blandare till badrummet. Nu är det bara tapetsering av vardagsrummet sen är dockhuset färdigt. Här är lite bilder. Jag ångrar bara att jag inte tog bild på hur den såg ut när vi köpte den.





















Innan vi åkte till Bauhaus var det prat om att vara lite social hos några vänner. Men när vi ångrade oss tänkte vi i alla fall att Matilda skulle få lite roligare än följa med mamma och pappa och handla. Så hon blev avsläppt hos kompisen Ludde så hon kunde leka lite istället. Oj vad roligt dem hade det! Det blev nog inte så avslappnat och härligt för mamma Camilla i huset men min dotter sken av glädje när jag kom och hämtade henne. Tänk att hitta så underbara vänner så man kan lämna sin 4-åring hos dem för att åka och handla. :) Underbart!

När vi kom hem pratade hon om att hon ville sova över hos Ludde någon kväll. Oj, tänkte jag. Redan? Min lilla dotter som jag inte kan sova utan, ska nu börja sova över hos folk. Jag antar att jag borde börja lära mig.

Inga kommentarer: