lördag 26 februari 2011

kvällens bestyr

väntar på att sambon ska vakna så jag kan dra iväg och veckohandla. Brukar göra det med barnen men idag känner jag vekligen inte för det. Varken jag eller barnen tycker om att vara där då det mest blir nej, sitt ner och kom nu... de har roligare här hemma där de faktiskt kan få röra sig som de vill. Sen ska Matilda iväg till farmor och farfar som kom hem från paris igår. Hon ska sova över där och spendera eftermiddagen hos dem. Eftersom hon inte ser dem så ofta så blir det lätt många intryck och mycket inlevelse som räcker för dagen.

Ikväll ska vi ha främmat här, en tjejkompis från min skola och hennes kille. Honom har jag inte träffat så ofta men henne desto mera. Hon är otroligt glad jämt och ärlig och speciell. Hon är väldigt lätt att prata med och våra samtal verkar aldrig ta slut. Sen kommer en tjejkompis till som jag lärt känna genom mammagruppen. Våran grupp har splittrats men jag har fortfarande henne kvar som jag träffar då och då. Vi brukar tyvärr alltid vara uppbokade när någon av oss kan ses men ibland får man till en fullträff :)

Så dagen kommer bestå av handling av mat, laga mat, äta mat och kasta mat. Såsom en familj som har det gott ställt lever. Men detta tillsammans med gott sällskap brukar kvällen gå fort :)

Inga kommentarer: