måndag 21 november 2011

Vem har smittat min kajsa??

Igår var det scrapping-dag hela dagen med mitt härliga pyssel-gäng. Så fick vi in en ny pyssel intresserad tjej och hon kom in i våran lilla grupp direkt tyckte jag. Jag hann med det jag skulle och så han jag med lite roligt pyssel med så jag är så himla nöjd med gårdagen. 10 timmar satt vi och jag började bli lite hungrig annars skulle jag gärna ha velat suttit lite längre.

Tobbe var iväg och busade med barnen hela dagen så hörde jag av mig på eftermiddagen och tydligen hade Kajsa blivit dålig eller sämre eller hur det nu var. Feber, snorig och hängig så hon ville mest sitta i knät. Jag som vet att Tobbe har svårt för gnälliga barn kände en liten stress och oro och funderade på om jag skulle packa och åka hemåt men han lät sig övertyga mig att allt gick bra.

Så skulle jag åka till Norrköping idag med barnen men får avboka och stanna hemma. När jag bokade biljetterna såg jag att det kostade 10 kronor extra för avbokningsbara biljetter. Snål-Ove kom i mig och jag valde att köpa avbokningsbara biljetter på hemresan men inte ditresan. Så fick jag tillbaka hälften av kostnaden och jag är så glad att jag var lite halvförfnuftig istället för inget alls.

Så blir det en lugn dag idag och jag och Matilda får hitta på något aktivt på eftermiddagen. Tur Tobbe jobbar natt så jag hinner plugga lite när han vaknar. Vardagsschemat går nog ihop sig utan större problem.

...

Inga kommentarer: