tisdag 22 november 2011

pyssel bibliotek och annat

Idag gick det fort på morgonen och farten saktades ner ganska fort under dagen. Upp tidigt för att putta iväg barnen till förskolan. Tobbe hade jobbat natt och skulle sova. När väl barnen nöjde sig med ett hej då på förskolan, vilket aldrig numera är gnäll men kan ändå ta rätt lång tid då jag alltid ska prata så jobbigt mycket med alla fröknar, så satte jag mig i bilen för 2 timmars matematik i skolan.

Hem innan lunch och skulle fortsätta att plugga. Kom på att det var sista dagen på alla mina 32 böcker som vi lånat på biblioteket så då tog det 30 minuter att packa ihop dem för att lämna tillbaka dem. Så där rök 30 minuters pluggande bort och jag gick istället iväg och hämtade barnen runt 12.30.

Lunch. Kajsa sova. Matilda prata och tjata.

Mellis och sen iväg till biblioteket. Det blev nya 30 böcker så vi har böcker i en månad i alla fall. Hem och Kajsa ville bada så då fick hon bada. De har hittat en rolig lek i badkaret så den här veckan har det blivit bad 8 gånger på 6 dagar. De är rena i alla fall :)

Upp och äta kvällsmat. Sen satte vi igång att pyssla och måla och klippa lite. Så var den kvällen borta och barnen sover. Äntligen ska jag få äta kvällsmat, bättre sent än aldrig men å andra sidan var nog det självförvållat.

(Om 1 timme kommer Tobbe hem, jippi!!!)


...

Inga kommentarer: