onsdag 9 november 2011

angående hus

jag känner en viss irritation i näsan.. kan det vara på grund av en Kajsa som näs mig rakt i ansiktet i morse så jag vaknade med ett skrik och en arg blick.? Skitunge!

Annars är det onsdag och en rätt så bra dag har jag på känn. Igår var vi på husvisning igen och jag börjar glömma hur husen såg ut och blanda ihop dem. Min frisör sa till mig igår när jag berättade att vi letat hus i 1 1/2 år: -Då kommer ni aldrig hitta ett hus!! Så sant... men oj så ont det gjorde... men hon har ju så rätt. Ju mer hus vi tittar på ju mer inser jag att jag måste ge med mig. I alla fall på vissa saker. Vad kostar det egentligen med dränering? Vad kostar det att byta tak? Vi har gått från färdiga objekt till total renoveringsobjekt och inget känns bra. De färdiga husen är ju perfekta och bara att flytta in men utseendet är inte exakt som jag vill ha det och köket har jag redan en färdig skiss i huvudet på hur det ser ut. Och det köket finns inte. Så kollar vi på renoveringsobjekt för att göra allt som vi vill ha det. Men visst, vad kostar det egentligen då? Låt säga att vi får hus för 1 000 000 :- Renovering på tak, kök, badrum, dränering, golv, väggar, stambyte, värmesystemet... nu är vi ju lungt uppe i 1 000 000 bara i renovering. Så vips kostar huset 2 000 000 :- och vi kunde lika gärna bygga ett nytt hus.

SVÅRT!!!!

...

Inga kommentarer: