torsdag 17 november 2011

träning med barnvakt

Tobbe skulle ha jobbat dagtur idag. Men så fick han möjlighet att åka tåg tillsammans med en kollega och fara runt lite i sverige. Mest för att träffa dem han pratar i telefon med dagligen. Men med tåg vet man aldrig när man kommer hem och träningen började 18.00 och ingen Tobbe var hemma. Det är tur man har vänner.

Tog hem barnen runt lunch och var lite allmänt rastlös. Provade att gå ut men trots att solen sken var det inte alls skönt ute. Så vi ringde in Carro tillsammans med hennes son och tänkte hon kunde dricka lite kaffe med mig. Sån tur att det är fler som är hemma sådär mitt på dagen :) Så fick jag sällskap och barnen var nöjda. Så fick jag som sagt problem med barnvakt för träning och det var ju en himla tur att de satt mitt emot mig och hörde mitt desperata rop på hjälp. Istället för ett barn tyckte hon att hon kunde ta tre barn istället och helst utan sin man då för det skulle ju vara för mycket hjälp. :) Så tre busungar och en matlagning och jag föste in barnen hos Carro och stängde dörren. Jag måste erkänna att jag njöt till 100 % av träningen fast jag trodde att jag bara skulle vilja åka hem och rädda Carro från ett kaos.

Så blev det hämtning en timma senare och där satt dem som solstrålar och pysslade. Underbart! Och jäklar vilken bra träningen det blev med!

Så testade jag en ny grej ikväll. Istället för att jag skulle ligga emellan dem och söva dem fick de söva varandra i sängen. De har ju faktiskt varandra att känna sig trygga med och sen får de ju ropa när de vill. Så jag provade. Och jag väntade. Och jag lyssnade. Och jag hör fortfarande inget ljud inifrån sovrummet. Sover dem??? Helt otroligt isf!

Inga kommentarer: