lördag 15 oktober 2011

lite om dagen idag



ja du helg. Du underbara helg. Om du lilla vardag kunde ha tagit med dig mitt halsont så skulle jag vara lite mera i fas nu liksom. Nehe det ville du inte. Jag drabbas ganska ofta av halsont. Ofta kommer det på morgonen och försvinner till kvällen. Eller så håller det i sig några dagar. Läkaren ville operera bort mina halsmandlar för sisådär fem år sen men någonting annat har alltid kommit i vägen och sen har tiden bara gått... Gravid, ammar, har inte tid, gravid, ammar...

Igår låg vi däckade i sängen klockan 20.30. Jag kunde sova till 02.00 tills jag gav upp och mitt huvud skrek efter vatten. Då var det kört. Vaken och pigg och allert och det var konstigt vad mycket kreativa saker jag kom på där inatt. Inte sjutton minns jag nåt av det nu men jäklar vad duktig jag var då. Mmm, mycket nytta med det nu. Så var det morgon och Tobbe kom hem efter sitt nattskift. Jag och barnen tragglade oss upp och visste varken upp eller ner den första halvtimman. Eller det var nog bara jag som kände så.

Efter frukost åkte vi iväg till Hallsberg. Matilda hade bestämt att vi skulle fira lördagen på childrens museum och jag hade bestämt loppis. Kajsa sa mest ja och kanske. Så det fick bli loppis först och childrens sen. Jag var inte rikigt i fas och antadligen den tråkigaste mamman där forutom den mamman som satt och spelade wordfeud hela två timmar och vägrade svara när dottern skrek i örat på henne. SÅ tråkig var jag inte iaf. Lite kunde jag skratta. Och så fick jag dit hela två bilder. Mmm jajamensan!











































Jag kompletterade det där med att klä ut dem till Emil efteråt. Men Kajsa fick utbrott och sa till mig att det bara var prinsessor som kunde sticka sig på sländan där inne i andra rummet. Inte Emil. Och det där kunde jag ju inte säga emot. Så det fick bli Prinsessan som vann.


Så kom en pappa in och undrade om jag hade några barn med mig när jag satt i byggrummet och byggde en koja. Vadå, måste man ha barn för att leka? Fnys tänkte jag och tänkte fnysa högt men nej då uppfostrad är jag och sa artigt, jo då, mina barn är här någonstans, jag vet bara inte vart.

Så blev det sent och sent innebär gnäll och då gäller det att vara snabb nog att packa ihop innan Kajsa bryter ihop. Knappt så vi hann utanför dörren den här gången så nu var det nära! Så somnade Matilda innan hon hann avsluta meningen om att hon absolut INTE skulle sova så det blev ett flin ifrån min sida och en längtans suck till lugnet som infann sig.

Nu är Tobbe iväg med Kajsa och ska handla ingredienser till hemmagjord pizza. Vad tror jag egentligen. Barnen som inte ens tycker om pizza. Jaja försöka går väl.

Inga kommentarer: