onsdag 12 oktober 2011

igår så...


Ja igår var det plugg på förmiddagen. Det gick sådär för jag hade så mycket roligare i mitt huvud hela tiden. Sen var det dags att hämta barnen efter lunch. Kajsa låg och sov och Matilda var trött men vägrade sova som vanligt. Så vaknade tobbe efter att ha sovit natten och det blev lite snabb snack med honom innan jag stack ut och sprang en stund. Hade bara 30 minuter på mig få han skulle iväg och jobba igen. Så det fick bli en 5 km runda och bara för att jag var så stressad så slog jag mitt personliga rekord: 5 km på 27:55. Det är sjukt bra för att vara mig. Som sagt, jag springer gärna långt men inte snabbt. Och mitt mål var att klara 5 km under 30 minuter och så gjorde jag det med stor marginal! Yes!!

Så var det bara hej och hej då till Tobbe innan han tog bilen till jobbet. Jag och barnen fick sätta oss på cykeln för mjölken var slut. Och det går inte att mjölken är slut! :) Så hade vi lite bråttom för Wilmer och Gustav skulle komma på besök och vi skulle vara barnvakt. Eller jag skulle vara barnvakt. Så hann vi precis hem och packa upp varorna innan det plingade på dörren och två busungar stod vid dörren. Precis som de alltid varit här sprang de in och visste exakt vad de ville leka med. Underbart. För mig krävdes det inte så mycket mera än att se till att maten skulle vara klar till 18.00. Däremot skulle alla 5 (med Adam) prata lika mycket med mig så det blev att ställa sig på kö och berätta vad de ville säga :)

Så kom Ann-sofie trött och stressad framåt 20.00 och skulle skynda sig hem för att möta upp stora grabben. Vilken stressig dag det måste ha vart för henne! Fy sjutton. Min dag såg däremot stressig ut på bara roligt sett. Mina aktiviteter var ju bara för nöjes skull :)






















....

Inga kommentarer: