onsdag 26 oktober 2011

Idag är en dag som är som det är.

Onsdag eller nåt va? Och jag sitter och äter sen lunch med hårstrå i maten. Mums! Skickat iväg Tobbe för att hämta barnen och nu väntar jag på att dörren ska öppnas och en Matilda ska ropa: Hallå mamma!! Så fint varje gång :)

Så har jag haft skola på dagen och nu är det lite mys utomhus som gäller. Sen ska barnen iväg till mormor och mysa en sväng. Tobbe ska till Stockholm klockan 15.00 och jag ska träffa lite vänner och pyssla.

Så blir det att jobba imorgon och på fredag. Ska bli kul faktiskt fast lite nervös är jag alltid innan jag väl är där. Speciellt när det gäller skolan och en klass och imorgon är det årskurs 3. Jag har tidigare bara råkat ut för en klass där barnen var rent av odrägliga och kaxiga och tjuriga och det är mardrömmen för alla lärare. Speciellt som vikarie när man inte riktigt vet hur man ska ta dem. Den skolan jag ska till imorgon har rykte om sig att vara lite sisådär med och lite bök och lite bråk och sådana saker. Så jag får se hur det blir. Eller om det blir något alls.

I helgen jobbar Tobbe 7-18 varje dag och då säger jag Blää!! Hela helgen utan honom är en tråkig helg. Så nu ska jag börja planera in saker vi kan hitta på som inte kostar så mycket, helst inget alls. Får hoppas på fint höstväder så vi kan vara ute.

Nu så... nu kommer hon snart... och Kajsa med fast hon sover såklart :)

Inga kommentarer: