onsdag 13 maj 2009

trött i benen.

Jag vet att inte det här håller i längden men i brist på annan ide får vi hålla oss till det här livet.

Kajsa vaknar 06.00. Kajsa somnar ca 22.30 på kvällen. Emellan där passar hon på att sova medans Matilda är vaken.

Det här håller inte mest för att jag ALDRIG FÅR VARA IFRED!!!. Det är inte alltid så roligt att alltid ha barn med sig in på toa. Det är inte världens roligaste att ha någon att bära på HELA TIDEN. Det är inte heller så roligt att aldrig få andas ut. Pusta ut. Sträcka på benen och känna att man är människa igen.


Jag lovar att jag kommer sakna den här mamma-tiden något så sjukt när jag börjar plugga igen. Jag lovar att jag då kommer gråta mig till söms mer än en natt mest av sorg för att jag inte hinner vara med mina barn så mycket.

Men just nu längtar jag något så oerhört att få sätta mig i skolbänken igen och känna mig fri.

Inga kommentarer: