söndag 10 maj 2009

En riktigt blocket dag blev det idag!

Jaha. Så började morgonen precis som alla andra mornar med städ, frukost, prat och planering av dagen. Våran tanke igår var att vi skulle grilla med några kompisar idag men eftersom vi grillade igår var vi inte så jätte sugna på samma mat igen.

Så vi planerade in 45 minuter spelning för Tobbe och 45 min pluggning för mig. Med fortsatt planeringen senare.
Och jag råkade gå in på blocket.se då. Fick syn på fönster som skulle vara perfekt till vårat uterum!!! Och sen den här garderoben som varit inne på blocket sen april och inte blivit såld.

Så, för att sammanfatta. Eftermiddagen bestod av: Lån av bil med krok av några vänner. Hyra släp i kumla. Ringa de som skulle leverera fönstrena åt oss. Vänta in dem tills dem kom. Tobbe skulle hinna sova eftersom han skulle jobba natt. Jag var tvungen att åka och handla gröt för att den var helslut. Frakta in fönstrena. Åka och hämta släpet och bilen, hämta garderoben, pruta lite, köra hem, köra tillbaka bil och släp. Sen började min träning 18.00. Och Tobbe började jobba 19.30.

Det gick. Och det bästa av allt var att vi kom undan med ett bra pris på allt. Garderoben ville de ha 1000 kr för. Jag prutade till 500 kr och fick den! Släpet skulle kosta 200 att hyra men prutade till 100 kr. Fönstrena ville de ha 2000 för och jag ringde och sa att de skulle få 2000 för dem om de leverade dem hem till oss. Så. Det gick de med på.

Jag är nöjd. Väldigt nöjd med dagen.

Här är resultatet:


Fönstret hade de tyvärr hunnit tagit bort innan ja hann spara bilden :(

Inga kommentarer: