måndag 18 maj 2009

60-års kalas

Jag hör numera till kategorin studerande och även fast jag hört att man inte har tid med så mycket annat än att just studera då så trodde jag inte de menade så här illa.
Bloggen blir lidande. Men just nu är nog den den som lider minst. :(
Men i alla fall. Vi har varit i linköping och firat pappa som fyllt 60 år. Kalas X3 har det varit så nu börjar de bli lite trötta på lyxmat, vin och sena kvällar. Han fyller ju trots allt 60 år...
Jag är i alla fall helnöjd. Med en sambo som hjälpte till hela tiden och en massa andra folk omkring mig fick jag min vilja och mina rutiner igenom så som jag vill ha det med barnen. Lyckat för mig men kanske inte den största önskan för tobbe att torka 6 bajsblöjor på en fest :(

Som vanligt tog jag en massa bilder men få blev bra. Ska försöka summera de bästa:





Kusinerna busar







Det är jobbigt att vara på fest:)




Anna hade gjort en roligt frågetävling




stora tjejen vill bli liten igen :)






Lägg märke till Annas knallblåa läppar vart nu dem kom ifrån?







Jonatan busar med Matilda







lillebror








födelsedagsbarnet och syrran







Jag skulle också få den där blicken om jag läste den där boken! :)




Gräsätare



Dags att spela kubb. Vårat lag vann :)


Matilda hjälper till :)



För att inte glömma att det faktiskt var Maries födelsedag också :)



Jonatan funderar på om det är något alkohol i flaskan :)
En numera stor kille som kan sitta. Kusinen kommer snart gå om Kajsa....
Ett härligt kort på små barn som försöker kommunicera med varandra. Kajsa visar hur man tappar leksaken, TB försöker härma och Matilda funderar på hur hon ska lyckas sno leksaken ifrån båda två.
Kom igen Kajsa, visa att du också kan...
Ja ni, två chefer bredvid varandra
Jag kan inget annat än må lite dåligt över det här kortet när jag ser Matilda sitta själv med sin välling-flaska. Men för att tillägga kommer det en och sätter sig med Matilda några sekunder efter det här kortet :)





2 kommentarer:

Bobby Dukes sa...

Ja, vilket sjukt bra helg vi hade! Jag har gjort lite uträkningar, till vilken mejl ska jag skicka det?

Siv sa...

Jätteroligt att se bilder från er.
ha det fint /Nisse med mamma från Affgruppen