torsdag 5 januari 2012

Så var den här dagen över..


... och nu kommer den bästa tiden på dygnet. Precis när barnen har somnat (Nåja, Tobbe är inne och lägger dem men min fritid har börjat iaf) och det bara är en massa roliga saker kvar att göra. Två timmar att spendera tiden med ingenting och allting som jag vill göra. Underbart!

Så blev det förskola på förmiddagen och barnen var väl sisådär glada att gå dit. Eller nej... jag var sisådär glad på att lämna dem där. Ville helst ha dem hemma och försökte locka med både det ena och det andre men de ville tydligen dit. Och då blev det ju tyvärr plugg för min del :( Ingen som helst motivation till skolan just nu, vi ska skriva en uppsats om matematik och jag ska analysera hur små barn tänker matematiskt när de lägger pussel. På 12 sidor!!! Herregud, hur mycket kan det finnas att skriva om det liksom???

Så hämtade jag hem dem lagom till de precis hade avslutat lunchen på förskolan. Hem och mysa och bygga lego återigen och mysa lite till med hela familjen för då hade även Tobbe vaknat. Så hade jag inte hunnit varit ute på hela dagen och därför satte jag på barnen overall i protest och promenerade till ICA. Fick locka med lite lego så gick det så bra så :).
Så lite bilder på våran promenad. Idag gjorde jag inte misstaget att låta Kajsa cykla hela vägen då hon somnade igår. Det var bra val och Matilda och jag kunde promenera in i rask takt!











Ramlade för 100:de gången :)




Tjejen som vägrade använda mössa. Skitunge!!





...

Inga kommentarer: