söndag 8 januari 2012

Har det redan varit natt?

Klantiga lilla mig somnade alldeles för sent och klockan hann bli 00.30 innan jag släckte lampan. Klockan 1.00 väckte Kajsa mig och ville krypa ner hos mig men så låg jag på fel sida och det blev ett rytande när hon insåg att det var Tobbe hon hamnade hos. Klockan 01.15 vaknade Matilda med ett skrik för att Nalle puh var borta. Så blev klockan 2.00 och Matilda vaknade med växtvärk. Så blev klockan 3.00 och Kajsa ville gå upp. Hon vred sig ditåt, sparkade mig i magen och satte sig upp. Så klockan 4.30 var hon fortfarande vaken och tog av sig blöjan i ren protest. Jag ignorerade och somnade om. Så väckte Kajsa mig 6.00 och gick upp. Då var det bara att maka sig upp ur sängen och fundera på om natten redan varit och om jag sprungit maraton hela natten?


...

Inga kommentarer: