tisdag 17 januari 2012

mera bilder:

Gammelmorfar var med och jag hoppas, trots en massa stök och stim, att han tyckte det var mysigt.




Att kalasa tre gånger på en vecka och få massa paket utan att Kajsa sagt ett ord om detta tyckte vi var så himla bra gjort av henne. Matilda har fått så mycket roligt och så många paket och så mycket uppmärksamhet att vi tyckte Kajsa skulle få ett paket bara för att. Hon fick en tidning och hon blev SÅ nöjd. Det här är så typiskt våra barn. Matilda skulle ALDRIG acceptera att Kajsa skulle få så mycket paket och så mycket uppmärksamhet och det skulle bli världens liv och skrik och gråt vilket skulle göra att vi skulle få ägna tid åt att ta hand om Matilda istället. Kajsa har verkligen inte klagat en enda gång genom alla tre kalas. Jag vet inte om vi kan säga att hon har varit duktig för jag vet inte om det är duktigt att dölja sin känslor och inte säga något. Men nu är det Kajsas tur att få lite egentid med oss och det ska vi allt fixa.




Matilda fick en massa lego vilket gjorde hela familjen SÅ glada. Det där legot fick hon av moster och det spenderade vi hela måndagen med att leka med. En massa djur byggde vi och staket och träd. Toppen-present!



Matildas kalas:) Den där klänningen hon har på sig har Anna sytt och den tillhör numera favoritklädsen. Jag är SÅ glad att det inte längre är någon prinsess-klänning som jämt ska sättas på. Så fick hon en till klänning i present som Anna också gjort och den har hon sovit med sen hon fick den. Igår på förskolan undrade personalen vart jag hittat den där klänningen och jag sa att min syster sytt den. De undrade om det gick att ta beställning men ja vet inte... tror hon har fullt upp redan som det är...



Dags att blåsa ut ljusen:



Så himla bra kort!!:






Inga kommentarer: