söndag 1 januari 2012

Nyårsfirandet:

Igår var vi hos Camilla och hennes underbar familj för att fira in det nya året. Vi gav oss på tre-rätters-middag och ett försök till att även hinna njuta av maten men något sitter i oss alla fyra att det gäller att kasta i sig maten så fort som möjligt ifall man ska hinna få i sig en bit innan det är försent. Så rätterna var avslutade på 5 minuter och resterande tid spenderades med otroligt uppspelta barn :) De hade roligt till tusen och jag var hel-nöjd med att se dem skutta omkring. Kajsa hamnade tyvärr utanför en hel del vilket gav mig en klump i magen men jag tror jag fick Matilda att förstå att hon måste ta med sin syster in i leken.

Hur som helst blev det mat på mat på mat och en massa chips efteråt :) Lite champagne och lite drinkar och kvällen var toppen. Allt gick så bra och det var mysigt och totalt avslappnat.

Nu är det ny start och det känns faktiskt väldigt spännande att veta att vi har ett helt år framför oss med en massa äventyr som väntar. Det här året ska jag bli färdig lärare om jag inte väljer att läsa en termin till. Sen ska jag klara av göteborgsvarvet på en bättre tid än förra. Och så ska vi fortsätta vårat husletande och kanske.... kanske... hitta ett hus tillslut.



Busungarna på rad:




Bubbeldricka i ena handen och saft i andra, det händer INTE ofta! :)


För att få lite ordning runt matbordet blev det handuppräckning när någon skulle prata. Kajsa körde en annan variant med att ställa sig upp när hon skulle berätta något:



Kajsa är riktigt duktig på att ta kort med kameran. Vi har en skit-kamera som är halvtrasig som barnen brukar få låna och sen har vi en fin-kamera som vi fått låna av syster som vi vuxna använder och tar kort med. Det här kortet tog Kajsa när hon tyckte Tobbe spillde lite väl mycket :)


Trötta småbarnsföräldrar som spelar super mario :)





...




Inga kommentarer: