tisdag 3 januari 2012

Glömde att det fanns vardag också...


Nu har vi varit lediga så länge att jag glömt bort att jag faktiskt går i skolan och barnen går i förskolan, vilket de skulle ha gjort idag. Kom på det när det var aldeles försent så de fick stanna hemma. Jag har en uppsats att skriva men tror jag hinner det på två dagar.

På förmiddagen cyklade vi till Robin och Markus mamma och lekte lite. Det var väldigt lugnt och de kom väldigt bra överens då jag inte hörde några ilskna miner på hela tiden. Madde och jag hann prata oss igenom de senaste händelserna och det var mysigt att ses igen, det kändes som det var ett tag sen sist.

Så cyklade vi hemåt och där stod Tobbe med damm-vippan i högsta högg. Städade hade han och när han är så duktig stiger han alltid lite högre i graderna för mig :) Så nu är det skinande rent här hemma :)

Så satte vi på oss overall och gjorde mat-säck för att träffa upp Wille och hans mamma i lekparken. Det blev picknik på parkbänken och såklart glömde jag kamera :( Det var väldigt skönt att komma ut iallafall och barnen lekte för fullt, roligt för både oss vuxna och dem små :)

Hem och försöka roa barnen för trötta var dem hela högen. Det blev lite spel med Bamse och lite roll-lekar där jag skulle säga vad de ville och sen följa efter dem... spännande! :)







Så är det disken kvar och nattningen. Imorgon är det vardag på riktigt och jag ska lämna dem små till förskolan. Det var mer än två veckor sen sist så det känns lite ovant :)

Jo just det... ett litet dilemma jag har vad det gäller rättvisa är med barnens leksaker. Nu har de ju fått egna leksaker och sen när den ena vill leka med den andres saker... antingen förbjuda Kajsa att leka med Matildas klänning just för att det var hon som fick den i present, eller lära Matilda att man måste dela med sig och leka tillsammans. Ser problemet där om vi ska börja dela upp alla leksaker i deras rum vilket gör att de inte alls kan leka med varandra. Samtidigt ska de få sina egna rivir... så himla svårt att veta vad som är rätt. Matilda sa till mig att hon ville ha ett eget rum och det förstår jag. De börjar nog bli så pass stora att vi får börja fundera på att ge dem ett eget rum.


...

Inga kommentarer: