lördag 23 oktober 2010

vad vackert en höst kan vara

Å du underbara höst! Äntligen är du här :) På eftermiddagen tog jag och barnen en tur ut till skogen så Tobbe fick städa huset ifred. Vad underbart att komma hem till ett skinande rent hus :)
Så vi travade in till stora skogen som för oss vuxna är så liten så man kan se igenom den men för barnen är den gigantisk! Matilda och jag lekte kurragömma bakom träden men Kajsa förstod inte riktigt reglerna så hon sprang mest bara efter mig och visade vart jag var :)
Efter en hängig morgon med förkylning känns det mycket bättre nu. Jag har testat på att baka pumpapaj med morötter och kesella som vi och Ann-sofie med familj ska få prova på. Sen har jag köpt hem årets glögg :) Tobbe och jag povsmackade lite igår men usch vad jag blev besviken. Nej den får dem dricka upp, jag tänkte hålla mig till den klassiska varianten.
Och imorgon bär det iväg till childrens museum i Hallsberg. Ett lekpalats både för barnen och Tobbe. Vi ska ta med ett par kompisar som också gillar att leka och bygga så jag hoppas det blir en bra kombination. Mamman i den familjen tycker om att fika precis som jag så om vi skulle få tid över tänkte jag vi kunde smita undan en stund :)

Inga kommentarer: