söndag 31 oktober 2010

vad tiden styr våran vardag!

Jag vet att jag tjatat om det tidigare men jag kan inte låta bli att faschineras och skrämmas av vad livet styrs av klockan. Imorse vaknade Kajsa 4.45 och ville upp. Jag vägrade och kände hur sjukt trött jag var. Sen vaknade Tobbe och sa att han hade stalt tillbaka klockan en timma. Så klockan var egentligen 5.45. Helt plötsligt kände jag mig mycket piggare och kunde gå upp med Kajsa. Sjukt vad tiden styr ens välbefinnande.

Idag är en rolig söndag. På förmiddagen ska C, R och L komma över på fika sen lunch. Leka, prata och våndas över det kommande kejsarsnittet för henne :( Sen iväg till fjugesta för fika och lunch igen (inga problem för mig att äta igen efter 3 timmar, får se hur det går för Tobbe) Sen är det dags för hård träning på kvällen med vännen Ann-Sofie. Rolig dag vill jag säga!

Igår hade jag scrapping dag hela dagen. Klockan 10.00 började vi inne på tullängskolan i örebro. Klockan 21.00 var det slut. Så sjukt roligt att scrappa attjag lugnt skulle kunna sitta 11 timmar på en stol och pyssla :) Vid 18 började jag dock sakna barnen och sambon så jag plockade ihop vid 19 för att hinna träffa dem innan de skulle sova.

.. sen hoppas jag på att få tillbaka våran stationära dator imorgon. Jag gillar inte att skriva på bärbar!

Inga kommentarer: