tisdag 26 oktober 2010

den eviga vardagen.

Våran stationär dator är under reperation så tillsvidare får jag nöja mig med våran bärbara som inte finns några digitalkort på :( Så foton får vänta.

Har precis kommit hem och har en god snabb pastasås och pasta på spisen. Under dagen har jag hunnit med VFU, handlat nya skor till barnen, framkallat foton och gått min kvällskurs som slutade 18.00. Tyvärr blev det ingen träning men man kan inte hinna med allt. Och imorgon ska jag jobba istället för praktiken. Lite pengar är aldrig fel :)

Ikväll när barnen har lagt sig måste jag fixa färdigt presenten som jag ska ge till min handledare på fredag. Då är sista dagen på vfu:n och hon är verkligen värd en guldstjärna! Vilken toppen lärare som lägger hela sin energi till eleverna. 50 år och brinner fortfarande för sitt yrke. Underbart!

Tobbe är trött efter för mycket jobb och jag tycker synd om honom. Önskar han kunde hitta ett dagtid jobb som inte sliter så mycket på hans kropp. Jag försöker få honom att inse att det inte funkar att leva som han gör med pizza och kebab 5 dagar i veckan, ingen träning och för lite sömn. Han kommer förlora 10 år av sin livstid om han fortsätter så och jag kan inte leva utan honom då.

Nu är det dags för kvällsmat och badning.

Inga kommentarer: