söndag 31 oktober 2010

dumma konstiga tid.

Tiden är ju helt knasig idag. Klockan är 13.00 och jag är helt slut. Hur ska jag inte då känna mig klockan 21.00 ikväll? Varför ska man först dra tillbaka och sen fram klockan, varför inte bara låta den vara samma tid hela året, det jämnar ju ändå ut sig sen i alla fall. Vem bestämmer alla dessa dumma regler?

Dags att börjar planera julklappar inför julen. Jag skulle önska att min tanke på jul var att man delade ut klappar till varandra för att man tyckte om varandra så mycket, men inte är det den tanken som far igenom mig. I år skulle jag vilja ge mest till dem som varit där för mig under hela året och som jag känt stått vid min sida och hjälpt mig när jag behövt hjälp. Till de som jag känt svikit mig eller inte brytt sig så mycket kommer jag inte heller ge någon större energi till för orsaken till att ge en julklapp ska ju ändå vara att kunna tacka de personer som funnits vid min sida genom detta år.

tack C, L och R för ett underbart besök idag. Ni gör min vardag lite mera roligare :)

Inga kommentarer: