onsdag 22 juli 2009

ringde 112 idag.

Idag har det målats och grejats här hemma. På eftermiddagen kom svärföräldrarna och Tobbe åkte och jobbade. Senare tog jag och barnen en tur in till kumla för att handla en present och lite glass och ny målarfärg.

Den stora händelsen var att jag fick ringa 112 för andra gången i mitt liv. Jag skulle tvätta penslarna efter att ha målat klart. Lägger penslarna i en hink full med lacknafta och ska bära iväg skålen för att ställa den på en säker plats. Jag fick inte med mig flaskan med lacknafta och Matilda tar den och får för sig att hon ska börja dricka ur den. Tokstolle!!!!

Jag ringer 112, blir kopplad till giftmedelscentralen, de säger att så länge hon inte spyr eller somnar så är det ok. Och så skulle jag ge henne en massa fett. Jag öste i margarin i munnen på henne och hon gapade och log. Älskar smör som tur är!!! Hon mår bra och har inte visat några konstiga symotom. Men mig skrämde hon livet ur!!

Inga kommentarer: