lördag 11 juli 2009

Livet blir så mycket lättare när man får ett glas vin framför sig och 10 minuter framför datorn.

Så har snart en ny dag passerat förbi. Och eftersom det blev en kameralös dag idag blir det också ett bild-löst inlägg.

Tobbe jobbade 7-18 idag så honom har jag inte sett mycket utav. Vi tog en snabb dejt vid lunch då jag åkte till hans jobb för att leverera en pizza och också hinna ge honom en puss. Försökte ge honom lite ny styrka för att orka med resten av dagen på jobbet.

Sen åkte jag iväg coh fikade med en kompis. Tanken var att vi skulle fika på det nya otroligt mysiga cafet inne i kumla men så var det abbonerat så vi fick gå till det lite tråkigare fiket Sveas istället. Väl där kom Matilda tillbaka efter att ha varit hos mormor och Sune över natten. Vad som var tänkt vara en lugn fika-stund med en kompis blev istället ett högt skrik från att jag började dricka mitt te tills jag packade ihop och skulle åka hem.

Väl hemma kom vännerna Jenny och Roger och min bror Rickard förbi. Lite kaffe och en massa prat senare skulle de åka hem för att öppna sin första öl en lördags-kväll. Mig lämnade de ensam hemma med två bråkiga ungar. Typiskt.

Imorgon är det en jobbar dag för Tobbe igen. 7-18, samma tråkiga långa tid. Vad som ska hittas på är ännu inte bestämt men vi åker väl och hälsar på någon som vanligt. Jag kryper på väggarna annars. :(

Inga kommentarer: