måndag 20 juli 2009

buslandet och aktion

Idag på förmiddagen passade Tobbe och jag på att få en timme ledigt var. Först min tur sen Tobbes tur. SÅ härligt! Jag gick igenom lite litteratur och lite inför skolan som måste fixas.
Sen åkte vi till lek och buslandet med Anders och Linda och deras Alice. Man kan bara inte ha tråkigt där! Det finns så mycket att göra, så roliga saker överallt och hjälp vad svettig man blir! Tack för en bra dag, det behövdes en dusch när jag kom hem :)





































Istället för att åka hem släppte jag bara av Tobbe hemma för att han skulle hem och sova inför jobb-passet inatt. Sen åkte jag och barnen till mormor för att gå på aktion hemma i deras "by" Alltid lika roligt men det roligaste är minnena man har därifrån när man gick dit när man var lite och lekte i gungan, åt korv och godis och träffade alla kompisar. Det var byns höjdpunkt efter godis-kiosken som var öppet varje fredag. Där räknade ägaren varje godis-bit för hand. Ingen våg att väga godiset på, ingen kassa-apparat att plussa ihop summan på... det var goda tider det :)





Inga kommentarer: