tisdag 14 juni 2011

svich hit och svisch dit

Här har det städats och målats och lagats och borrats. Mest städat för min del och en hel del passa små skrikande barn som inte får som de vill. Lite dåligt samvete har jag för att jag inte hittat på något roligt med barnen idag men fy sjutton vad de är bortskämda om jag ska få dåligt samvete över det! De har lekt med Wilmer, träffat Adam och dessutom fått vara för sig själva och lekt med varandra hela dagen. Och jag mår dåligt för att jag inte tagit ut dem på utflykt eller åkt iväg med bilen eller nåt...

nu är Tobbe till Björka för att handla brädor. Barnen skulle med så jag andas ut en stund och förbereder mig inför dagens löpar-runda. En ilsken huvudvärk vill inte ge med sig och det dunkar så fort jag böjer ner huvudet. Jag brukar väldigt sällan råka ut för huvudvärk så varje gång den kommer tror jag att det har satt sig något skit inuti huvudet som snart kommer äta upp all vett och kunskap jag har därinne. Om det är något jag respekterar är det hjärnan. Och hjärtat.

Listan som jag skrivit på saker-som-måste-fixas-NU har blivit 5 rader mindre på två dagar. Konstigt nog har den ökat med 6 rader till så den har knappast minskat. Det kommer nog ta ett år innan allt är struket. Om det någonsin kommer bli det.

Annars har det varit skolavslutning idag. Adam har sommarlov och det inleddes med att vakta mina bråkiga barn medans jag plockade och städade. Tyckte synd om honom ett tag men jag ska nog kompensera det snart. En tur till skojlandet kanske ska bokas in?

...

Inga kommentarer: