torsdag 23 juni 2011

golf

Golf är det nya ordet. Det är golf i hela huvudet på Tobbe just nu. Han pratar golf när han kommer hem och han ställer klockan på 06.00 en ledig dag för att ge sig ut och spela golf och när han inte spelar golf eller pratar golf smiter han ut och puttar lite golfbollar i trädgården. Men än så länge njuter jag. Så länge som jag väntat på att han skulle hitta någon sysselsättning som gör att han rör på sig (?), får socialt sällskap och tränar på sina färdigheter. Så det här är bra för honom. Bara bra.

Här hemma tar vi det lilla lugna före stormen. Barnen leker roll-spel och imorse satt vi och spelade spel tillsammans. Det regnar och regnar och jag ska ge mig på att spika upp en hylla i datarummet som jag väntat länge på att få upp. När Tobbe kommer hem ska jag ge mig iväg till mataffären och systemet för det är visst midsommar-firande morgon på schemat.

Men kväll ska jag hälsa på en ny bebis som har kommit ut. Hon är inte så ny längre men fortfarande tillräckligt liten för att jollra, spy och tutta.

Inga kommentarer: