söndag 12 juni 2011

här ska det handlas och bakas!

Nu är sommarlistan skriven. Antal "måste göras i sommar-punkter" ökar mer och mer för varje sommar och just nu är vi uppe i 36 punkter. Det är måla uterummet, måla förrådet, fixa dörrar, rensa häcken, laga hyllor och en MASSA annat som tar minst tre dagar att göra. Undrar om jag kommer finna en slags inre lycka när alla punkter är avklarade? Eller kommer jag skapa en ny lista då...

Idag är det mulet och grått. Matilda sover för hennes tider är lite upp och ner vända just nu. Hon vaknar vid 8.00 ungefär, vägrar att sova middag när Kajsa sover, somnar helt utslagen runt 15.00 och sover till 17.00. Vaken till 22.00 på kvällen... Helt upp och ner vänt... Men jag har ju tur som har en Kajsa som kan väcka mig 6.00 varje morgon. Det är dumt att ändra om rutinerna :)

Nu tänkte jag åka iväg och handla när de öppnar 8.00. Sen ska det bakas bröd är tanken men Tobbe kommer antagligen sova hela förmiddagen (jobbat) så jag får se hur mycket bakande det blir och hur mycket tröstande-skrikande-springade det blir med barnen :)

Inga kommentarer: