måndag 24 oktober 2011

skynda skynda!

Så var det måndag igen. Igår bakade jag och Matilda hela dagen tillsammans med celiakiförbundet inne i Örebro (Glutenförbundet). När klockan slog 13.00 var hon helt slut och somnade på min axel. Barn kan ju sova hur som helst och den här gången blev det liggandes i ett klassrum med lite jackor under. :) Så har kameran pajat. Linsfel står det och inte ser jag ett skit när jag ska ta kort. NEJ säger jag bara för pengarna är helt slut för en ny kamera!

Idag vet jag inte hur det blir. Barnen är på förskola och jag kastar i mig lite lunch just nu mellan läsningen och pluggandet. Ska hämta dem om en timma och sen MÅSTE jag handla mat. Blää! Men om jag inte ens har mjölk ELLER ost hemma, då är det KRIS! Så får jag beräkna en timma på ICA fast jag heller skulle vilja vara en timma med barnen och framför allt Tobbe som jag inte sett så mycket av i helgen. Sen är det öppna förskolan och hinns den med är det bra men troligtvis är jag fast på ICA när den börjar. Så ska jag rensa rent trädgården idag för det börjar bli pinsamt att ha kvar sommarblommorna fortfarande.

Får se hur mycket som hinns med då jag kommer vara ensam med barnen. Tobbe sover och ska snart sova igen för att jobba... igen!

Just det... igår var jag borta hela dagen som sagt och lördagen med. Så kom jag hem igår kväll och Tobbe hade:

-Tvättat alla fönster
-skurat alla golv
-tvättat och hängt tvätt
-dammsugit
-tvättat alla speglar
-rensat snyggt i köket

på... 3 timmar med en Kajsa. Snacka om att jag blev överraskad när jag kom hem och det luktade som en sommaräng här hemma. Då kan man inte göra annat än bara älska honom :)

Inga kommentarer: