fredag 7 oktober 2011

lite om veckan som varit



Så.. då var det helg igen då... i veckan har vi varit och busat lite på öppna förskolan med Ludde och Elias:



















Sen var det dags för sannamarken. Den var kallare än någonsin och det var sjutton bara en massa skräp där. Nej fy sjutton vilken dålig marknad! Vad synd för man måste ju bara åka dit... det är ju liksom tradition och lite det man är uppväxt med. Men jag är tveksam om det blir att åka dit något mera.




















































Sen har det varit skola och jobb och en massa annat vardagligt. Ja just det. Ett samtal till polisen också. Igår var det kvällsöppet på marieberg. Jag skulle dit för det var 20% på skor och det var ju lägligt eftersom jag inte hade några vinterskor. Barnen fick sova middag länge och sent och sen tog jag med mig Adam som lite hjälp. Så vi handlade och klockan 22.00 var vi hemma. Där möttes jag av en Tobbe som var skakig och så ledsen. Han hade inte vetat vart vi varit och hade försökt att ringa mig 21.40 och inte fått tag på mig. Jag brukar juy inte vara borta med barnen så sent så han fick fnatt och ringde min mamma som fick panik och skulle sätta sig i bilen för att leta efter mig. Tobbe ringde polisen och var hypernervös. Så kom han på att jag sagt till honom att jag skulle till marieberg och att jag inte skulle vara hemma när han kom hem. Det var det sista jag sa till honom innan han åkte till jobbet. Men så klart så hade han inte lyssnat så noga. Under de där 20 minuterna hann det hända mycket! Och så fick han ringa tillbaka till polisen när han kom på vart jag var och berätta att jag var på rea i marieberg. De började gapskratta i luren. Stackars älskling. Så går det när man inte lyssnar...



Inga kommentarer: