fredag 17 december 2010

träff med Camilla och gårdagens träff med Svärföräldrar

Idag är sista dagen för revidering av uppsatsen och jag känner mig lite stressad. Har inte förskola förens 9.00 och ska sen hämta dem 12.00. Förstår inte hur jag ska hinna läsa 90 sidor till nästa seminarie och dessutom skriva klart uppsaten. Det är en hel del att ändra på bara 3 timmar.

Efter lunch ska vi iväg till Camilla och hennes underbara barn. Det var så länge sedan och det kommer nog märkas på den lilla, lilla bebisen som nu antagligen inte kommer vara liten, liten längre. Problemet som jag kom på i morse var att vi helt plötsligt bara har en bil och inte två som vi är vana vid nu. Man har blivit riktigt bortskämd av att ha två bilar! Så nu vet jag inte hur vi ska ta oss dit. Det är ju sovtider då och de har vuxit ur syskonvagnen som vi har. Jag kan knappast dra två vagnar ända till Camilla, det kommer bli lite jobbigt. Kommer nog bli så att Matilda inte får sova utan gå och lägga sig tidigare, aldrig en bra lösning för då kommer gnället framåt 15 tiden men hon kan ju alltid somna då om det passar :)

Igår kom svärmor och svärfar hem från Paris. Känns skönt och roligt att ha dem hemma. Önskar att de kunde flytta hem så det inte blir så intensivt de gånger vi ses. Vi ser dem ungefär två gånger per år och då ska det träffas och pratas så fort som möjligt för att hinna med allt och alla.

Nu är det frukostdags och lite mys med barnen :)

Inga kommentarer: